امپراتور گوموا

تبلیغات

امپراتور گوموا

گوموا (۴۸ قبل از میلاد تا ۷ قبل از میلاد) دومین پادشاه بویو (دانگ بویو بود. در کتاب سامگوک یوسا از او با نام دانگمیونگ وانگ پیون یاد کردهاست.

گوموا پسر هائه بورو موسس امپراتوری دانگ بویو بود در کتاب سامگوک یوسا آمدهاست که هائه بورو با وجودی که پیر بود هنوز بچه نداشت در سال ۷۴ قبل از میلاد زن او بعد از ۲۰ سال باردار شد و گوموا به دنیا آمد گوموا در سال ۴۸ قبل از میلاد به قدرت رسید.

در سال ۶۰ میلادی گوموا یوهوا را صیغه سلطنتی خود کرد در سال ۵۹ میلادی جومونگ به دنیا آمد و به عنوان یک شاهزاده زندگی کرد اما بعضی از مورخین معتقدند گوموا پدر جومونگ نیست و هائه موسو پدر او میباشد جومونگ در سال ۴۰ قبل از میلاد به دلیل حسودی پسران گوموا دانگ بویو را ترک و به جولبون رفت و گوگوریو را در سال ۳۷ میلادی ایجاد کرد. 'مادر جومونگ' : در هشتمین ماه از پادشاهی جومونگ یوهوا در قصر بویو در گذشت گوموا مراسمی در حد ملکه برای او برگزار کرد و جومونگ فرستادههایی برای قدردانی از سخاوتهای گوموا فرستاد.

گوموا در سال ۷ قبل از میلاد فوت کرد در حالیکه او هفت پسر داشت او حکومت را به دائه سو (تسو) بزرگترین پسرش سپرد دائه سو اغلبا با گوگوریو میجنگید و بارها در زمان حکومت به گوگوریو حمله کرد سر انجام دائه سو به وسیلهٔ پادشاه دائموسین امپراتور گوگوریو و نوه جومونگ کشته شد.





برچسب ها : ,,,,,
مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







.