يازدهمين امپراطور گوگوریو

تبلیغات

يازدهمين امپراطور گوگوریو


پادشاه دانگچئون (248-227 ميلادی) ، يازدهمين امپراطور گوگوریو ، شمالی ترين در ميان سه امپراطوری کره ، بود .
سابقه
او نوه هشتمين فرمانروای گوگوريو ، پادشاه سیندائه ، و پسر دهمين فرمانروای گوگوريو ، پادشاه سانسانگ ، بود. مادر او ملکه دوم امپراطور سانسانگ بود. او در سال 213 ميلادی وليعهد شد ، و پس از مرگ سانسانگ به سلطنت رسيد.
حکومت
دانگچئون ، در ميان رقابت قدرتهای بزرگ چين "Gongsun yuan" و "Wu" شرقی و "Cao Wei"، بازي را آغاز کرد. در سال 234 ميلادی ، دانگچئون ، يک نماينده به "Wei" برای برقراری صلح فرستاد. در سال 236 ميلادی ، يک سفير به نام "Hao Wei" ، از "Wu" برای در خواست صلح به گوگوریو رسيد. دانگچئون ، آن سفير را برای ماهها نگهداشت و عاقبت سر او را برای "Wei" ، قرستاد.
در سال 238 ميلادی ، دانگچئون توانست با "Wei" ، برای نابودی خانواده "Gongsun" و از بين بردن نفوذ آنها بر شبه جزيره "Liaodong" و ساير نواحی مرزی گوگوریو هم پيمان شود. دانگچئون در سال 242 ميلادی ، يک ارتش برای حمله به قلعه يودانگ فرستاد و خاک گوگوریو را با موفقيت گسترش داد.
جنگ عليه "Gongsun" با موفقيت همراه بود ، اما متحد گوگوریو ، "Wei"، سرانجام به يک تهديد جديد تبديل شد ، و دانگچئون دستور حمله به "Wei" را صادر کرد . "Wei" يک نيروی 10,000 نفری را برای حمله به گوگوریو فرستاد و پايتخت آن، "Hwando"، را تصرف کرد (مثل امپراطور بادها که قصر تسخیر شد) و دانگچئون مجبور شد تا پايتخت را به صورت موقت در سال 247 ميلادی به "Pyongyang" منتقل کند. از "Pyongyang" ، دانگچئون به مقابله با نيروهای "Wei" پرداخت و توانست سرزمينهای اشغال شده را پس بگيرد.(مثل امپراطور دائه موسین)
درآن هنگام ، يک ژنرال گوگوریو ، به نام Yu Yu ، به اردوگاه "Wei" رفت و فرمانده نادان "Wei" تصور کرد که گوگوریو تصميم به تسليم شدن گرفته است. "Yu Yu" از فرصت بدست آمده استفاده کرد و فرمانده را به قتل رساند و سپس خودکشی کرد ، که سبب اختلاف و آشفتگی بزرگی در ميان ارتش "Wei" شد. وقتی که خبر مرگ "Yu Yu" به پادشاه دانگچئون رسيد ، او دستور داد که يک بنای يادبود برای "Yu Yu" بسازند. سپس او ارتش را رهبری کرد و به نيروهای "Wei" ، حمله کرد و به آنها فشار آورد تا از خاک گوگوریو خارج شوند. ژنرال Mil U و Yu Okg نيروهای "Wei" را مجبور به عقب نشينی کردند . نيروهای گوگوريو در اين جنگ پيروز شدند و توانستند تمام سرزمينهايي اشغالی را باز پس بگيرند.
در سال 247 ميلادی ، پادشاه دانگچئون ، پسرش "Yeonbul" را به عنوان وليعهد و جانشين خود معرفی کرد. او در سال 245 ميلادی به سيلا ، يکی ديگر از سه امپراطوری کره در جنوب ،حمله کرد ، اما در سال 248 ميلادی با سيلا صلح کرد.
مرگ و جانشين
دانگچئون در سال 248 ميلادی ، پس از 22 سال حکومت در اثر بيماری در گذشت. گفته شده که قبر او در جنوب استان “Pyongan”، نزديک "Pyongyang"، واقع در کره شمالی می باشد. آمده است که دانگچئون بسيار محبوب بوده ، بطوريکه تعداد زيادی از مردم در مراسم تدفين او شرکت کردند. وليعهد "Yeon-Bul"، بلافاصله پس از مرگ پدرش به سلطنت رسيد و پادشاه جونگچئون ، گرديد
.





برچسب ها : ,
مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







.